Moduri de racire compresoare industriale
Daca ati stabilit ce dimensiune a compresorului aveti nevoie si cerintele motorului pentru a alimenta acel compresor, urmatorul pas important este sa va asigurati ca combinatia va functiona optim in mediul de lucru.
In cazul compresoarelor mobile, acestea pot include altitudini mari, medii murdare si fluctuatii mari ale temperaturii mediului ambiant. Pentru acest articol, ne vom concentra pe diferitele metode de disipare a caldurii generate de compresorul dvs.
Compresia aerului genereaza caldura. De fapt, cea mai mare parte a puterii de intrare catre un compresor este transformata in incalzirea aerului comprimat. Aceasta energie termica trebuie sa se disipeze cumva in mediul inconjurator sau sistemul se va supraincalzi si poate fi deteriorat.
Racirea sistemului de compresor este obisnuit realizata prin una sau mai multe dintre urmatoarele metode:
Convectia naturala a aerului
Acest lucru este obisnuit in compresoarele cu piston mic, cu aripioare de racire mari turnate ca parte a cilindrilor si capetelor pentru a disipa caldura in aerul din jur. Aripioarele trebuie sa fie proiectate pentru a face fata caldurii generate fata de temperaturile ambientale.
avantaje:
- simplu
- fiabil
- ieftin
- nu necesita un fluid de racire
dezavantaje:
Daca se acumuleaza murdarie si resturi pe aripioare, eficienta de racire va fi redusa si poate duce la incalzirea si deteriorarea compresorului. Materialul suplimentar care alcatuieste aripioarele, adesea fonta, adauga o greutate semnificativa compresorului.
Adaugarea aripioarelor de racire adauga dimensiune compresorului, ceea ce face dificila incadrarea acestuia in spatii stranse. Cerintele de spatiu si de ventilatie pentru a permite un flux de aer suficient in jurul compresorului restrictioneaza in continuare zonele in care poate fi montat.
Performantele de racire, in special ciclul de functionare, depind foarte mult de temperatura mediului. in vreme rece, compresorul poate sa nu atinga temperatura de functionare, ceea ce poate provoca probleme de lubrifiere si poate accelera uzura compresorului.
Mentine compresorul rece, dar nu raceste direct aerul comprimat. Aceasta duce la temperaturi foarte calde ale aerului de refulare.
Racire cu lichid
Acest lucru este comun in cazul compresoarelor cu piston mai mari, asa cum se gaseste in mod obisnuit pe camioanele mari de pe autostrada. Lichidul de racire a motorului este circulat prin chiulasa si blocul compresorului inainte de a reveni la sistemul de racire al compresorului.
avantaje:
- simplu
- fiabil
- ieftin
- performantele de racire depind mai putin de temperatura mediului
dezavantaje:
Mentine compresorul rece, dar nu raceste direct aerul comprimat. Aceasta duce la temperaturi foarte calde ale aerului de refulare. Adaugarea de caldura in sistemul de racire al motorului poate necesita uneori un radiator si / sau un ventilator mai mare pentru a gestiona cerinta mai mare de respingere a caldurii.
Radiator compresor / radiator racire ulei
Acest tip de sistem de racire arata similar cu un radiator racire apa gasit in majoritatea vehiculelor, iar principiul de functionare este acelasi. Uleiul compresorului fierbinte trece prin radiator racire ulei in timp ce aerul este trecut prin miezul racitorului cu ajutorul unui ventilator electric sau cu motor care provoaca transferul de caldura de la uleiul fierbinte la aerul rece.
Este utilizat in mod obisnuit in compresoare cu surub rotative inundate cu ulei, cu o capacitate mai mare, unde uleiul este folosit pentru a unge partile mobile si a elimina o mare parte din caldura de compresie.
avantaje:
Componentele de racire sunt separate fizic de compresor, ceea ce permite racitorului sa fie localizat in zona in care performantele de racire sunt cele mai bune sau unde exista mai mult spatiu. Compresoarele fara aripioare de racire pot fi mai compacte si se potrivesc in spatii mai mici.
Localizarea compresorului in spatii inchise si calde este posibila. Racire eficienta in intervale mai largi de temperatura. Control mai direct al compresorului si al temperaturii lubrifiantului prin controlul ventilatorului.
Capacitatea de disipare a caldurii este usor scalabila prin adaugarea de racitoare si / sau ventilatoare mai mari. Sistemul de racire nu se leaga sau necesita alte sisteme de echipamente. Atat compresorul cat si aerul comprimat sunt racite, ceea ce duce la temperaturi mai mici de descarcare a aerului.
dezavantaje:
Daca se acumuleaza murdarie si resturi pe aripioare, eficienta de racire va fi redusa si, in cele din urma, poate rezulta supraincalzirea si deteriorarea compresorului. Sistemul de racire a compresorului, ventilatorul si controalele asociate si instalatiile sanitare adauga dimensiuni, greutate, cost, complexitate si posibile puncte de avarie sistemului.
Schimbator de caldura lichid-la-lichid
Acestea sunt, de asemenea, utilizate in mod obisnuit pentru a raci compresoarele de aer cu surub rotativ inundate cu ulei, acest tip de sistem de racire se bazeaza in mod obisnuit pe introducerea in sistemul de racire a motorului folosit pentru alimentarea compresorului.
Uleiul de compresor si lichidul de racire a motorului trec printr-un schimbator de caldura (adesea tip coaja si tub sau placa) unde uleiul de compresor se deplaseaza prin racitor pe o parte, iar lichidul de racire a motorului prin cealalta.
Caldura adaugata la lichidul de racire a motorului este apoi disipata de radiatorul motorului, care este un schimbator de caldura lichid-aer. La prima vedere, acest lucru poate parea un sistem ineficient, deoarece avem unul mai rece si apoi altul, dar ofera unele avantaje.
avantaje:
In medii reci sau cand compresorul este cuplat pentru prima data, lichidul de racire a motorului incalzeste uleiul, care ajunge la compresorul la temperatura de functionare mai devreme.
Respingerea caldurii atat a motorului, cat si a compresorului poate fi gestionata intr-o singura locatie de un singur radiator. Asta inseamna ca nu este nevoie de mai multe radiatoare, fluxuri de aer conflictuale, ventilatoare multiple sau sisteme de control. Mai putine componente inseamna mai putine puncte de avarie si fiabilitate mai mare.
Tipul schimbatorului de caldura este de obicei mult mai mic decat un calorifer de capacitate echivalent. Acest lucru inseamna de obicei ca este mai usor, mai mic si mai rentabil.
Atat compresorul cat si aerul comprimat sunt racite, ceea ce duce la temperaturi mai mici de descarcare a aerului.
dezavantaje:
Mai putin flexibil la locatia de montare, deoarece schimbatorul de caldura trebuie sa fie situat in apropierea caloriferului motorului. Conectarea la liniile radiatorului poate fi dificila in functie de spatiul disponibil si de dirijarea liniilor. Adaugarea de caldura in sistemul de racire al motorului poate necesita uneori un radiator si / sau un ventilator mai mare pentru a gestiona cerinta mai mare de respingere a caldurii.
Determinarea tipului de sistem de racire este cel mai potrivit pentru aplicatia dvs. este un pas important in proiectarea sistemului de compresor si trebuie discutat cu compresorul si furnizorul motorului pentru a determina ce se potriveste cel mai bine nevoilor dumneavoastra.
Sursa: www.vmacair.com/blog